städning = träning för vovven

Det är en rejäl höststädning som pågår här hemma nu.

Stackars lilla Rick är ju dammallergiker så det är lite jobbigt för honom. Även om det inte är så där skitigt eller sånt så är det ju damm som flyger runt i alla fall...

Men vi gör nåt positivt av allt negativt!

När jag håller på med saker som dammar mest, typ dammsuger, så får Rick träna på 'stanna'. Han sitter/står/ligger, vilket han väljer själv, på samma ställe i rummet brevid tills jag säger 'varsågod'. Han får även själv plocka undan sina leksaker och ben när jag ska dammsuga.
Jag säger t.ex. 'hämta boll' eller 'hämta ben' eller nåt så gör han det och ger till mig =) Rick tycker det är skoj att få vara med i vad som händer.

Ska jag flytta saker från ett rum till ett annat får Rick hjälpa till att bära vissa saker mellan rummen vilket han tycker är riktigt skoj. Han ser alltid lika stolt ut när han får hjälpa till. Men det är ju itne så konstigt, hundar vill vara med i vad som händer =)

Min lilla älskling!!


Kommentarer
Postat av: Carina

Det låter som om städningen är roligare hos dej än hos de flesta andra... :-)

Väldigt glad över att jag kunde göra dig så glad med min kommentar idag! Jag tycker att du förtjänar beröm!

Kramar och

Allt gott till dej!!

2011-09-09 @ 17:51:06
URL: http://framsnacka.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0