Svansen läker jättebra!

Ricks svans ser redan otroligt mycket bättre. Jag ska titta närmare imorron, men det verkar som om den i stort sett är färdigläkt =)
Man ska fortsätta smörja in den i två dagar efter den är färdigläkt. Det tar 5 - 7 dagar. Tar det mer än 7 dagar får man åka tillbaka för gelen (Fuciderm) får itne användas mer än 7 dagar i rad. Fast det behöver vi inte tänka på =)

Det är extrem smärtsamt för mig att smörja in svansen... Rick skriker och morrar och är så rädd så det är inte klokt... När det börjar närma sig dags att smörja in får jag så ont i hjärtat och mår jätteilla.
Som tur är så är det "bara" under tiden jag är på svansen som han är rädd. När jag tvättar händerna, sätter mig ner och tar fram gelen och kallar på Rick så kommer han utan att tveka. Han vet precis vad som äntar, men kommer i alla fall <3 Det gör mig ännu mera stolt över min lilla älskling!

När jag är klar med svansen får Rick sätta sig ner och ge ögonkontakt och få ett varsågod innan han får gå. Då sitter han där och viftar glatt på svansen vilket är roligt att se. Så snabbt lugnar han sig =D

Men det är skönt att det snart är över!!!
(Rick håller med!!!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0