supergo valp =)

För ett tag sen så träffade jag en jättesöt liten tikvalp (blandras) som vi kan kalla N. Jag hade sett en tjej komma ut ur "min" port med hunden ett par gånger så jag gick fram och frågade om hon hade flyttat in vilket hon hade.
Det kändes som en bra idé att veta vad det var för ägare och hund innan vi stöttes på i trappen med hundarna.

Tjejen var jättetrevlig och hunden var söt, snäll och superduperunderbar!

I måndags (tror jag det var) såg vi dom på håll och Rick visade inget annat än glädje. Idag såg vi dom igen. Rick viftade (glatt) på svansen och gnydde lite. Han visade bara positiva signaler och jag kände att han klarade ett möte.
Jag frågade tjejen om han fick komma fram och hälsa vilket han fick.

Rick och N hälsade jättefint på varandra, nosade riktigt noga på varandra och båda tycjte det var skoj. N var lite nervös i början men efter ett litet tag slängde hon ur sig lekinviter vilka Rick svarade lite på. Han bjöd till och med upp till lek en gång =D

N nosade lite på Ricks öron, som har sår som han har obehag av, och Rick lät henne!! Men fjärde gången hon nosade på såren så blev han alldeles för nervös och visade att han inte tyckte om det mer. Jag hade redan berättat för ägaren om öronen så hon visste vad det gällde. Så Rick och N satt med knappt en meters mellanrum medans vi pratade lite.
Rick satt sååå duktigt brevid mig och N satt precis lika duktig vid sin ägare =)

Rick har redan känt valpens lukt i trappen och hissen och har varit jättenyfiken på den som lukten tillhör =)
Det känns väldans bra att dom har träffats nu, så kommer ingen av dom bli rädda (eller nåt annat jobbigt) om vi skulle träffas i trappen =)

(N är för tillfället 3,5 månader liten.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0