expert

Rick är något av en EXPERT när det gäller att fria sig från munkorg.
Han har ju krage (den där blåa uppblåsbara) för att göra det svårare att komma åt svansen och såret. När ajg är hemma räcker det.
Men måste jag ut, blir det tyvärr att sätta på honom munkorg.

Idag när jag skulle iväg för att köpa nytt bandage till honom gjorde jag en ny upptäckt.

Jag satte på plutten munkorgen och använde innersta hålet för att vara helt säker på att den skulle vara kvar.
Så jag gick,låste dörren men kom på att jag glömt busskortet. Jag öppnade dörren igen och gick in. Då ser jag Rick ståendes i storarummet. Han tittade på mig med en blick som sa "åh skit oxå...."
Munkorgen hängde under halsen..

Bort till verktygslådan och göra några fler hål. Jag satte på munkorgen igen och kände om det gick att få av den. Hur jag än kämpade fick jag inte av den från nosen så jag var nöjd.

Sen kom jag hem.... Då hänger det en decimeterlång grön bit från munnen. Rick bara tittade på mig. Han hade fått av den jämrans munkorgen och slitit av bandaget..
Jag bara suckade, tog upp det ya bandaget, gick och tvättade händerna, tvättade såret och la om det på nytt...

Så nu har han en blå svans istället för en grön. Bandaget (1dm brett) kostade 35 kronor på Medstops apotek, i den närmsta djuraffären här kostar det 55kr! Nästa djuraffär (som är den bästa) hade slut på bandagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0