upp, upp och ännu mera upp =)

Det är bara framsteg efter framsteg i träningen med Rick och jag är jätteglad =)

På dagens andra promenix kom det en tjej med en liten hund gåendes. Vi stod ca 15 - 20 meter bort och när jag såg att Rick upptäckte hunden började jag klicka och ge godis. Rick satte sig ner och följde hunden med blicken, fortsatta klick + godis.
Rick satt så fint och gnydde lite, ett jag-vill-gärna-säga-hej-till-den-där-hunden-gny. Jätteduktig var han!

Sen fortsatte vi gå, lite längre bort körde en traktor runt och krattade och förde bort grus från en lekplats. Och givetvis är traktorer nåt man absolut måste skälla på! Det är viktigt!
När Rick började skälla på den tog jag honom till mig, sa till honom att sätta sig, vilket han gjorde, sen klickade jag och gav honom godis på samma sätt som jag gjort nyss med den främmande hunden. Och Rick tystnade =) Han satt där och följde traktorn med blicken ett bra tag och fick klick + godis + muntligt beröm under tiden.
Sen tröttnade han och började titta runt på andra saker så då fortsatte vi gå.

Jag är så stolt över min lilla gullunge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0