luuuugnt =)

Huden på svansen var ju irriterad efter ruvan var borta, det fortsatte den vara ett tag. Rick ryckte till emellanåt för att ta svansen, men det har han slutat med nu =)

Huden ser väldans fin ut, len så ni kan inte tro det =D Jag önskar bara att pälsen ser till att växa ut där oxå.. Det är helt tomt på området där största ruvan satt. Pälsen på resten av svansen har växt ut en hel centimeter!! Den börjar se så där fin och härlig och underbar ut igen!! Märks det att jag tycker han har världens finaste svans? (Sorry kisarna...)

Det är så skööönt att inte behöva tänka på svansen varje vaken sekund längre!!!! Jag är rätt säker på att Rick själv håller med mig där =P

Möten med hundar går bättre och bättre kan jag även berätta!
Är den främmande hunden för nära går det inte, då skäller plutten bara, men avståndet "för nära" minskar hela tiden vilket jag är supernöjd över. Rätt ofta blir det "följa john" med andra hundar och deras ägare. Ägarna vet inte om det, men jag och Rick går efter dom, närmare och närmare, och det går jättebra. Inga problem alls för Rick. Men det är ju itne så konstigt, den främmande hunden rör sig BORT från Rick, inte emot.

Lite då och då säger jag "vovve" när där är en hund inom synhåll (för Rick) och så fort han ser hunden får han godis och muntligt beröm. Funkar perfekt =) Träningen verkar gå snabbare och blir enklare (för honom) när jag gör så =)
Med enklare för honom menar jag att det tar bort en del stress. Istället för att reagera med "oj shit en hund, jag måste skälla" blir det mer "va? en hund? var? där!". Det blir ingen överraskning för honom när han ser hunden, han vet att där är en och ska bara hitta var den är.
Ni skulle se skillnaden det gör!

För länge sen lärde jag Rick att "vovve" betyder att det är en hund i närheten. När vi flyttade till Malmö var det inte det lättaste att träffa nya människor. Så när där kom nån med hund viskade jag "vovve" till Rick och han letade fram hunden och visade att han ville fram till den. Så jag fågade ägaren om det var ok om han kom fram och hälsade =)
(Givetvis gjorde jag inte det med alla hundar/ägare.)


Kommentarer
Postat av: Carina

Fint att svansen läker bra.

Härligt att han gör framsteg, och jag tycker att du har en supersmart metod för att slippa skäll.

Och ett roligt sätt att träffa andra! Smart!

BS: Jag sänder ett varmt grattis till lillkillen! Ella hälsar (hon ligger här vid mina fötter)!

Det ser väldigt kul ut när hon simmar! :-)

Kraaaamar och allt gott till er båda!

2011-08-18 @ 16:16:36
URL: http://framsnacka.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0