lillflickan och miniflickan

Förutom Rick har jag ju två små kisar oxå, mor och dotter.
Idag kom Rick på att jag är rätt elak som inte har presenterat hans flickor, dom är ju hans älsklingar så dom ska ju oxå bli lite berömda!

Sheeva:
Sheeva är mamma katt som kom hem till mig i januari 2009 efter hennes ägare, mina kompisar, fick en liten bebis. Hon trivdes inte med det nya barnet och mådde skit.
Eftersom Sheeva aldrig har tyckt om nån annan människa än pappan och äldsta barnet i familjen var det ingen som ville ha henne. Vem vill ha en katt som inte går att klappa?
Nu råkar det vara så att Sheeva ÄLSKAR Rick och därför tycker rätt bra om mig med, så självklart åkte jag och hämtade hem henne =) Jag får lov att klappa henne och ibland vill hon att jag ska lyfta upp henne och gå runt med henne =)


Freia:
I augusti 2009 ringde mamman i familjen och sa att Sheevas ena dotter mådde jättedåligt. Hon drog sig undan från alla, tyckte inte om barnen längre och hade slutat äta. Dom trodde att det var att hon saknade sin mamma och frågade om jag kunde ta henne. Mådde hon inte bättre av att få bo med sin mamma skulle vi ta henne till veterinär.
Det var sin mamma hon saknade! Hon började äta, leka, busa och gå upp i vikt igen. Även freia avskyr människor men är nyfiken och komer fram i alla fall. Att klappa henne är ingen idé för nån annan än mig och min lillebror. Dom får inte, hon sticker!
Även Freia ÄLSKAR Rick och har värmt upp till mig rejält. Rick och Freia brukar ligga och gosa brevid mig i soffan. Freia kan komma och sätta sig framför mig och skrika, det betyder att ajg ska ta upp henne i famnen och klappa henne på magen =)


Kommentarer
Postat av: Carolina

Åhh vad söta!

2010-06-04 @ 08:17:19
URL: http://elvisochpresley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0