lillkillen <3

Rick och jag har en hel del att träna på här hemma.

En granne har en unge (15 år) som inte gör nåt annat än att bråka med mig och Rick när han är och hälsar på. Tack och lov är han "bara" här på lov!
Han gör allt han kan för att få Rick att skälla! Är inte jag hemma när det händer möts jag av en helt sönderstressad liten Rick när jag kommer och två skrämda katter.... Det skär i hjärtat att se dom små liven.

Så jag ska träna Rick på att när han hör grannens dörr, dörrklocka eller folk väsnas där, så ska han strunta i det och gå undan.

Steg 1 - inte skälla när snorungen och hans kompisar (inklusive mamman....) trakasserar oss!
Steg 2 - Förstå att när det händer skit i trappen (som inte rör min dörr) så går man ut i köket!

Vid köksfönstret ska jag göra ihop en riktigt mysig härna till Rick, där han kan ligga och mysa. Han gillar redan det hörnet och ligger gärna där när jag t.ex. lagar mat, så det är en perfekt plats.

Problemet här är inte att träna, det är NÄR vi ska träna. Jag har aldrig nån förvarning för när ungen håller på!
Men jag har tur, jag har en sjuhelsikes snabb reaktionsförmåga så det ska nog inte bli några problem =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0