är glaaaad =D

Ricks svans läker så bra, fort och fint så det är inte klokt!!
Det är 4 gånger kvar att smörja, men det kommer nog inte behövas (när den är läkt ska man smörja 2 dagar till).

Han är fortfarande rädd när jag smörjer och morrar och skriker. Men det är inte samma extrema rädsla som det var i början =) Vi börjar med att jag tvättar händerna sen kallar på honom. Jag säger puss och får en puss på munnen. Sen håller jag fast honom (tyvärr måste jag hålla honom rätt hårt), smörjer in och sen är det bara att släppa. Rick vänder sig om och tittar på mig, viftar hur glatt som helst på söta lilla svansen, jag säger puss igen och får en till puss på munnen sen får han sitt varsågod och flyttar sig lite. Men han går inte därifrån förrän jag kommer med =)

Jag kan till och med klappa svansen lite utan att han bryr sig vilket är bra. Ingen reaktion alls från honom, det är bara som vanligt.

Men nu är det snart över allt ihopa, vilket är sååååååå skönt för oss alla. Till och med katterna tycker att det är himla jobbigt att Rick har mått så dåligt. Även om han är sig själv mer nu, så är det fortfarande lite obehag och tyck-synd-om-mig från honom. Men det är väl så det kommer vara tills han slipper tratt och inte smörjs in mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0