weee =D

3/4 av den stora ruvan är nu väck! När jag kom hem från affären såg jag att halva ruvan hängde av. Jag tog av Rick tratten men han bara jagade svansen. Och det är ju klart, biten hängde och slog.

När jag skulle kolla den delen av ruvan som hängde löst blev Rick jätterädd och sprang iväg. Han kom direkt igen när jag kallade på honom, viftandes på svansen <3
Jag kände igen på svansen, men det gick inte att dra av den lösa biten för den satt rätt bra i den andra halvan.

Så jag gick och hämtade Ricks egna sax, den saxen jag alltid använder när jag klipper päls på honom (inte för att det behövs ofta).
Med tratten på sig (så han inte kunde nå och bita mig i paniken) blev jag tvingad att hålla fast honom riktigt rejält. Jag försökte nå att klippa utan att hålla honom, men det gick inte. Rädslan tog över.

Så klippte jag bort den lösa halvan. Det var då jag såg att en bit till kunde klippas bort. Så nu är det "bara" 1/4 kvar =D

Huden under ruvan är lite irriterad, men det är ju inte så konstigt. Fint ser där ut i alla fall och det är huvudsaken! Irritationen har lagt sig under dagen och jag fortsätter hålla koll. Än är där ju en liten ruva och någon enstaka mindre ruva.
Man får ju tänka på att fukteksemen, "hotspoten", satt fläckvis över hela svansen.

Men vet ni.
Rick och jag har alltid varit riktigt jäkla taighta. Jag älskar honom, han älskar mig. Han känner sig tryggemd mig, han litar på mig o.s.v. Jag trodde inte vi kunde stå närmare varandra än vad vi gjorde, men hela detta med svansen har först oss ÄNNU närmare varandra!!

Ni skulle bara se min lilla älskling, ni hade fallit pladask!!

Kommentarer
Postat av: Carina

Han är kalas, den lille. En riktig goding, det har han efter som mamma :-)

Glad att du fick till att klippa bort ruvan, och att det gick bra. Envishet lönar sig!

Hälsa så gott!

Kraaaamar och allt gott till dej!!

2011-08-04 @ 23:19:57
URL: http://framsnacka.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0