'Alla hundar vill spåra'

Jag sitter och "pluggar" en hundbok just nu, började igår.

Alla hundar vill spåra
av Ulla Barvefjord
"Luktsinnet är hundens bäst utvecklade sinne. Alla hundar älskar att spåra och är oerhört skickliga på att följa ett spår. Det är inte många hundägare som vet att de har en fullfjädrad spårhund i kopplet när de går ut med sin mops.
Spårning är den bästa och enklaste aktiviteten för att göra din hund lycklig. Här får du lära dig grunderna som passar för alla hundar oavsett ras. Fotografen Jerker Jansson har varit hundförare vid polisen i många år och textförfattaren Ulla Barvefjord berättar instruktivt, utan att krångla till det, hur du kan spåra med din hund."

Än har jag inte läst nåt om att bokens författare är utbildad inom hundområdet, men boken är bra i alla fall. Jag ska börja på sidan 55 idag.
Boken fick jag i julklapp 2007 av min mamma men jag har inte läst den innan, bara skummat igenom. Men nu har vi ju satt igång med lite spår så nu har jag tatt fram den =)

Är det nån som vet om blandraser får tävla i spår?? Jag vill inte tävla i det, jag vill bara veta =)

Kommentarer
Postat av: Beatrice Pettersson

Blandras får ej tävla i spår/ sök och appel. De får tävla i lydnad och agility men de kan inte ta något championat.



:)

2010-09-21 @ 13:28:00
URL: http://beatriceswe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0